5 tegn på at dit brand ser uprofessionelt ud

5 tegn på at dit brand ser uprofessionelt ud

 Ser dit brand professionelt ud? Hvis ikke, så er det højst sandsynligt pågrund af en af disse 5 fejl..

Men der er ingen grund til at fortvivle! Her får du nemlig også at vide, hvad du kan gøre for at få rettet op på fejlene.

Du har måske selv lavet din brandidentiet, da du først startede din virksomhed.  Måske har du købt færdiglavede temaer eller skabeloner. Eller du har arbejdet sammen med en grafiskdesigner, men var på det tidspunkt ikke sikker på, hvad din brandidentiet skulle repræsentere.

Uanset hvad der kan være grunden, så vil jeg i dette indlæg dele med dig de 5 ting, der kan påvirke dine ideelle kunders opfattelse af dit brand. Hvis en af de 5 ting skaber problemer kan du komme til at sidde fast i hamsterhjulet. Få dem rigtigt og du vil tiltrække dine ideelle kunder og skabe en stærk relation og hjælpe dem med at løse deres problemer/udfordringer og behov.

 

Her er 5 ting, der kan få dit brand til at se uprofessionel ud:

1// Du er ikke konsekvent

Hvis du ikke føler at dit brand ser helt rigtigt ud? Bliver du sikkert ved at justere og ændre farver, skrifttyper og grafik?

Du har sikkert brugt utallige timer på Pinterest, Canva og Instagram for at finde inspiration. Men selvom du har fundet nogle fantastiske designs, hvordan ved du så om det passer ind?

 

2// Du har ingen brand strategi

Det er din brandstrategi der bygger bro mellem din virksomhed og dine ideelle kunder. Så har du ingen strategisk fundament for, hvorfor dit brand ser ud som det gør, vil det hellere ikke resonere med dine ideelle kunder, de vil ikke kunne se ideen eller formålet med dine produkter og/eller services og vil derfor ikke følge, købe eller ringe til din virksomhed.

 

3// Uprofessionel brandidentitet og webdesign

Jeg siger ikke at du skal investere flere tusinde kroner på en grafisk design eller hjemmeside designer. Du kan forholdvis let, selv skabe en professionel identitet og hjemmeside med det kræver at du giver dig selv ikke mindst de rigtige forudsætninger men også de rigtige værktøjer.

 

4 // Ingen rød tråd imellem din brand stemme, personlighed og visuelle elementer.

Din brands identiet er ikke kun visuel, men også verbal. Der er altså ikke kun dit brands æstetiske udtryk der skal skabe en rød tråd igennem alle dine medier og platforme. Men også dit brands verbale udtryk. Det er altså vigtigt at du er konsekvent i din måde ikke blot at tale til dine kunder på, men også på den måde du omtaler og fortæller om den værdi du skaber med dine produkter og services.

 

5// Du holder ikke, hvad du lover med dit brand

Dit brand er løfte overfor dine ideelle kunder. Dit brand giver din kunde en opfattelse af din virksomhed og forventninger til den oplevelse de kan forvente. Møder du ikke dine kunders forventninger…. Ja så vender de ikke tilbage.

 

 

Mangler du hjælp til at få helt styr på dit brand? 

Bogen “Branding er bare mit logo, ik’?” er det perfekte værktøj til dig, som mangler at have 100% på dit brand og den generelle branding.

Hej!

Hej!

Jeg er Camilla

DIN ONLINE
BRANDING BESTIE!

Hvad vil du gerne blive klogere på?

Den ultimative branding checkliste

Download den ultimative branding checkliste!

Du vil måske også synes om…

Strategisk branding – ordbog

Strategisk branding – ordbog

Strategisk Branding - OrdbogB2B Virksomheder, der handler med andre virksomheder. B2C Virksomheder, der handler direkte med den forbruger. Brand genkendelse At skabe en øget brand genkendelse er ofte målet for markedsføringsaktiviteter. At skabe en øget...

Sådan skaber du den perfekte tagline

Sådan skaber du den perfekte tagline

Sådan skaber du den perfekte tagline!En tagline, slogan, pay-off eller brand mantra er den sætning, der fanger essensen af ​​dit brand. Det opsummerer din mission, dit budskab og dine kerneværdier i en lille iørefaldende sætning. En tagline til din virksomhed kan være...