Hvad hvis du kunne…

Skabe et unikt, genkendeligt
og elsket brand

Dette er din chance! Med bogen “Branding er bare mit logo, ik’?” Får du en komplet guide til, hvordan du kan skabe et stærkt og succesfuldt brand trin-for-trin!

brandingerbaremitlogoik

bogen + workbook + canvas + 1 times sparring = klik her for at se bundel!

d

Trin-for-trin guide til opbygningen af dit brand

Brand model & canvas

Hav din egen "branding ekspert" lige ved hånden

introduktion til oplevelsesbaseret strategisk branding

Om bogen

af forfatter Camilla Rixen

Branding er bare mit logo, ik’? er bogen til dig, der ønsker at skabe et unikt og genkendeligt brand, som både du og din ideelle kunde vil elske. Du får en komplet trin-for-trin guide til arbejdet. Der er ingen forvirrende begreber. Ingen kompliceret teknologi. Ingen spild af tid.

Du får klar, strategisk og effektiv branding, du vil se resultater af. Sig farvel til tvivlen om, hvordan du formidler værdien, du skaber. Farvel til tvivlen om, hvad du skal dele på sociale medier. Og farvel til forvirringen om branding som helhed. Er du klar til at skabe et stærkt og succesfuldt brand? Så er den her bog skrevet til dig!

Udtalelser

Louise Grue Bennike - Lektor Erhvervsakademi Aarhus

Bogen ”Branding er bare mit logo, ik?” giver et letforståeligt indblik, hvad branding er. Og spoileralert: det er ikke bare dit logo. Jeg er ret vild med Camillas fine forklaringer, der gør bogens begreber håndgribelige. F.eks. sammenlignes en virksomheds markedsføring med invitationen til en fest. Hvis invitationen er indbydende nok, kommer gæsten. Ved fremmøde får gæsten fornøjelsen af at opleve festen og det er selve den oplevelse, der sammenlignes med en virksomheds branding. Det er til at forstå, synes jeg.

Der er ikke nogen genvej til branding og Camilla er tydelig omkring, at det vigtige arbejde starter med arbejdet omkring dit brands strategiske fundament, og der er masser af hjælp at hente i bogen. Konkrete instruktioner, tjeklister, skabeloner til udarbejdelse af f.eks. din virksomheds positionering eller budskab og en 3 måneders handlingsplan gør bogen operationel og arbejdet lige til at gå til. Når du har bogen i hænderne, er du officielt løbet tør for undskyldninger og kan ikke længere nøjes med at forsøge at ændre farven på dit logo.

Jane Thomsen

En rigtig god bog som har inspireret mig meget. Jeg er stadig nybegynder indenfor branding, men Camilla har evnen til at gør det uforståelige helt forståeligt!

Hans Trautner - Marketingchef og underviser

Marketing er en strategisk disciplin og et samlet overblik over området er essentielt i en foranderlig verden, hvor krig, Corona, Globalisering, Digitalisering og CSR sætter en ny dagsorden.

Bogen skaber et flot samlet overblik over disciplinen og en samlet model præsenteres og samtidig skabes sammenhæng mellem et stærkt mærke og markedsføringen af dette samt tiltag på strategisk som på taktisk / operationel niveau.

Betydningen af et stærkt mærke fremhæves og konkrete modeller til løsningen af opgaven præsenteres i bogen , hvor det værdibaserede i dag har endnu større betydning.

Bogen henvender sig primært til mindre virksomheder  men kan med fordel læses af alle, der beskæftiger sig med marketing disciplinen.

God læsning!

Hvor mange gange har du justeret dit logo og ændret på farverne på din hjemmeside, for kun at føle
at noget stadig ikke er helt rigtigt?

Det kan du gøre op med i dag!

Som virksomhedsejer og leder, har du mere end rigeligt at se til, så det er ikke underligt at, du indtil nu har fokuseret på driften af din virksomhed, fremfor udviklingen af dit brand – jeg forstår dig!
Men jeg ved også at du læser dette lige nu, fordi du ved at branding er utrolig vigtigt,
og du nu er klar til at tage action!

Introducerer

Branding er bare mit logo, ik’?

Branding er bare mit logo ik

“Den eneste bog du behøver at læse om branding”

Branding er bare mit logo, ik’? er bogen til dig, der ønsker at skabe et unikt og genkendeligt brand, som både du og din ideelle kunde vil elske. Du får en komplet trin-for-trin guide til arbejdet. Der er ingen forvirrende begreber. Ingen kompliceret teknologi. Ingen spild af tid.

Du får klar, strategisk og effektiv branding, du vil se resultater af. Sig farvel til tvivlen om, hvordan du formidler værdien, du skaber. Farvel til tvivlen om, hvad du skal dele på sociale medier. Og farvel til forvirringen om branding som helhed. Er du klar til at skabe et stærkt og succesfuldt brand? Så er den her bog skrevet til dig!

Denne bog er til dig hvis..

Z

Du har justeret dit logo eller ændret på farverne på din hjemmeside utallige gange for kun at føle, at noget stadig ikke er helt rigtigt

Z

Du har svært ved at formidle den værdi du skaber med dine produkter og har svært ved at finde ud af, hvordan du skal italesætte det i din markedsføring

Z

Du har undgået det strategiske arbejde, fordi det virker uoverskueligt, og har i stedet valgt at arbejde med designet, fordi det er sjovere og føles lettere

Z

Du har skrevet lidt noter ned om dit brand og ladet det blive ved det, fordi du er i tvivl om, hvad du ellers skal gøre for at opbygge en rigtig brandstrategi

Z

Du har vækstet din virksomhed og tjent penge. Men det har været en kamp at komme hertil, og du har stadig ikke helt styr på dit budskab, hvem du er, og hvad du gør

brandingerbaremitlogoik

Du får med bogen:

Din egen branding ekspert lige ved hånden!

d

Trin-for-trin guide til opbygningen af dit brand

Brand model & canvas

w

Sparringsgruppe

introduktion til oplevelsesbaseret strategisk branding

Det kan virke uoverskueligt at bygge et brand. Vejen er kringlet og fyldt med uvished. Med værktøjerne i bogen kan du gøre din proces systematisk, så du sparer tid, fejl og frustrationer. Jeg viser dig, hvordan du designer og tester det brand, der resonerer med din ideelle kunde. Og du får et overblik over, hvordan du løbende udvikler dit brand i takt med din virksomhed og kunderne.

Omtalt i

Forstil dig at…

Z

Du har fuldstændig styr på, hvem dine ideelle kunder er, og hvad de har brug for. Og du kan ubesværet kommunikere værdien af dine løsninger (produkter/services) til dem

Z

Du har et uimodståeligt tilbud og budskab, som dine ideelle kunder ikke kan vente med at få

Z

Du har opbygget et stærkt brand, der er klar til at blive skaleret og markedsført til dine ideelle kunder

Z

Du er den første person/virksomhed i din niche, som dine ideelle kunder tænker på

Alt det kan du få med et stærkt strategisk brand!

Er du klar til at tage action?

download et

Sneak-peek

Studie, erhvervs- eller væksthus?

Ønsker du at høre om muligheden for, at købe “klassesæt” eller flere bøger
til dine medarbejdere, studerende eller lignende? Udfyld formularen nedenfor.

2 + 4 =

Jan Lindegaard

Co-founder af Byghåndværk, konsulent for Venture City, der hjælper start-ups med forretningsudvikling og pitch for Business Angels – samt virksomhedskonsulent indenfor erhvervsservice og innovation igennem mange år.

Det er omtrent lige så vanskeligt som at lære at cykle på ethjulet cykel – at udleve en strategisk branding. Øver man sig hele tiden og længe nok kan alle (sikkert) lære det, men har man ligesom jeg 100 andre ting, som jeg også skal udføre for at holde en lille start-up i luften begynder det at halte. Jeg glemmer aspekter, der får det hele til at spille sammen og i overensstemmelse med de overvejelser og valg, som jeg måske har været igennem.

Og jeg er ikke den eneste, der har det sådan. Derfor lever webbureauer og reklamebureauer også så godt i disse år – at levere websitet er en ting, men at levere alt det, der er rundt om, er mindst lige så vigtigt. At få en sammenhængende branding til at fungere i det daglige – og allerhelst i den høje ende af skalaen, og på en ressourceeffektiv måde osv.

Derfor er Camillas bog også så velkommen – den giver os en struktur og en systematik i forhold til at vide, hvilke ingredienser der er i pakken, som kan give en high-end performance, når det gælder branding.

Omdrejningspunktet i hendes brand tænkning er samlet i en figur ”Brandstrukturen”, som meget brugervenligt går igen bogen igennem. Brandstrukturen omfatter også kernebegreberne Brandhjerte og den ideelle kunde – samt værditilbud, positionering identitet og budskab. Men modellen stopper ikke her, den medtager også marketing og salgstragten, som kunderne skal igennem.

Her kunne jeg godt have lyst til at råbe HOLDT – jeg kan ikke tage mere. Nu har jeg med nød og næppe styr på rigtig mange anbefalinger, som jeg får rigeligt at gøre med for at kunne leve op til. Sådan er det jo at lære nyt – først når man arbejder med det i praksis tager man det ind, finder en organisation og systematik så det fungerer i daglig praksis for mig. Og her er det nyttigt at holde fast i, at der skal være en konsekvent linje fra brandstrategien til marketing og salgsarbejdet.

Bogen holder mig som læser fast i, at det er i praksis, at prøven står. Bogen får mig også til at tænke over, hvor konsekvent og sammenhængende jeg i min start-up arbejder med min branding. På en skala fra 1-10 kan jeg måske score 7 eller 8 – takket være hjælp fra et reklamebureau, men hvad forhindrer mig i at score højere, hvad holder min performance nede på 7-8. Her er bogen fyldt med tjeklister: ”De 10 fejl du ikke må begå i din branding” ”9 ting du skal vide om din ideelle kunde”, ”4 trin til at skabe et stærkt budskab” osv.

Kun et enkelt sted bliver jeg væltet, hvor jeg efter at have arbejdet med 5 områder for at skabe en oplevelse – skal tage højde for 10 faktorer for at min oplevelse bliver succesfuld. Og det er uden tvivl rigtigt, men jeg føler mig lige i et øjeblik at jeg indgår i en ”perfect world”, som jeg er i tvivl om, jeg kan leve op til. Men igen sådan er læring – det koster en tur ud af confort zone, hvis man vil kunne håndtere kompleksitet på et højere niveau end hidtil.

Hvem er bogens målgruppe?

Jeg tror både at founders af nye start-ups, studerende med branding som en del af deres faglighed, samt mere erfarne medarbejdere med ansvar for marketing og kommunikation kan have glæde af bogen – fordi den er fyldt med anbefalinger og guidelines og en helhedstænkning, som er god at reflektere over, for at kunne forbedre sin praksis.

Det er først og fremmest en brugsbog – fyldt med oversigter tjeklister og guidelines som man kan arbejde med. Derfor er den både egnet til folk, der arbejder med branding i praksis, founders og generalister, der skal favne bredere, og til studerende fordi den er egnet til at forene teori med case-arbejde, hvor man arbejder med at leve op til bogens fordringer.

Jeg vil elske at høre fra dig!

Skriv en anmeldelse af bogen – Branding er bare mit logo, ik’?

3 + 14 =