
About The Brand’s
Brand building method
Skab et klart og stærkt brand, der skinner i mængden,
tiltræk dine ideelle kunder og gør dig uundværlig.
Har du en strategi for dit brand?
HVIS IKKE, SÅ OPLEVER DU SIKKERT DETTE:
Du har muligvis et godt branddesign, og en hjemmeside der fungere, men der mangler altid noget
Du har justeret dit logo eller ændret på farverne på din hjemmeside, flere gange end du sikkert kan huske.
Du har undgået det strategiske arbejde, fordi det virker uoverskueligt, og har i stedet valgt at arbejde med designet, fordi det er sjovere og føles lettere at gøre - eller du har måske slet ikke vidst at den strategisk-del af dit brand har været nødvendigt at arbejde med.
Du har skrevet lidt noter ned om dit brand og ladet det blive ved det, fordi du er i tvivl om, hvad du ellers skal gøre for at opbygge en ægte brandstrategi
Du har vækstet din virksomhed og tjent penge, men det har været en kamp for at komme derhen, og du har stadig ikke helt styr på dit budskab, hvem du er, og hvad du gør.
Du er lidt over det hele, når det kommer til dit brand, og har brug for hjælp til at zone ind på, hvem dine ideelle kunder er, hvad de kæmper med, og hvordan du kan give dem de resultater, de leder efter, så du kan tiltrække de interesserede, der rent faktisk vil købe dine produkter/services.
Du har fulgt alle de gode råd, og kopieret strategier “der virker” men, det har ikke virket for dig og du er forvirret over, hvad du gør galt eller hvor det går galt… (Psst, det er ikke dig!)
ER DET IKKE PÅ TIDE AT VI FÅR LAVET DET OM?
Jeg ved, at du kæmper med opbygge dit brand, er usikker på, hvad du skal gøre, og føler dig overvældet af alle mulighederne og gøremålene. Men “endnu” en tilpasning af dit branddesign løser ikke problemet.
Uanset hvor mange gange du redesigner dit brand, vil det ikke komme til at virke, så længe du ikke har en stærk strategi, der bakker det op.
Hvis du føler dig forvirret, sidder fast og prøver at få din virksomhed til at vokse, er det ikke fordi farverne på dit brand ikke er de rigtige.
Du har sandsynligvis ikke et klart nok strategisk fundament til at markedsføre og vækste din virksomhed.
Forestil dig i stedet for:
Du har fuldstændig styr på, hvem dine ideelle kunder er, og hvad de har brug for - og du kan ubesværet kommunikere værdien af dine løsninger (produkter/services) til dem.
Du er den første person/virksomhed i din niche, som dine ideelle kunder tænker på
Du har et uimodståeligt tilbud og budskab, som dine ideelle kunder ikke kan vente med at få en del af
Du er aldrig i tvivl om, hvad folk syntes om dit brand, og kan vise dig/din virksomhed frem hver dag uden at tvivle på dig selv eller din ekspertise
Du har opbygget et stærkt brand, der er klar til at blive skaleret og gøre det nemmere for dig at tage beslutninger om din virksomhed
Når du begynder, at tale om de produkter eller services, du tilbyder, fyldes dine øjne med passion, fordi du ELSKER det, du laver. Du bliver energisk af at skabe content, services og tilbud, der giver værdi til dine ideelle kunder.
Men selvom du måske er den bedste forretningscoach derude, vil ingen vide, at du er det, medmindre du har det rigtige brand-budskab og ved, hvordan du skal kommunikere det.
Måske har du sammensat dit brand og finjusteret skrifttyperne og farverne for mange gange til at tælle. Du er endt med at gå i cirkler og forsøger at markedsføre og udvide din virksomhed til ingen nytte.
En ting alle mine kunder har tilfælles er deres passion for deres arbejde. Men det der ofte sker når vi er meget passioneret og nørdet omkring det vi laver, er, at vi glemmer at vores kunder ikke ved lige så meget om det som vi gør, (Og forstårligt nok, det er derfor de har brug for din hjælp) Men vi glemmer det når vi skal kommunikere til dem, derfor er der også nødvendigt nogle gange at træde et par skridt tilbage og se på tingene fra vores kundes side, det kan være de slet ikke ved, at de har brug for dig eller at de overhovedet har et problem. Igennem brand building, sætter vi fokus på dette, for taler du over hovedet på dine ideelle kunder, ja - så hverken ser eller hører de dig, og du kan producerer tonsvis af content, til ingen verdens nytte.
Hvis ikke du har en klar brandstrategi, der understøtter resten af dine brand”beslutninger”, spilder du tid på opgaver, der ikke rigtig fører dig videre frem - det kræver den rigtige strategiske tankegang.
Effektiv brand building sker, når du gør ting i den rigtige rækkefølge, og udgangspunktet for hvert succesfuldt brand er, at have en klart defineret brandstrategi.
Så før du går igang med:
At starte et nyhedsbrev
Oprette en ny salgskanal
Bruge penge på betalte annoncer
Ansætte en tekstforfatter eller designer
Designe en ny hjemmeside
Hyre et markedsføringsbureau
Eller skabe flere produkter og services
Så skal du have defineret din brandstrategi
Stop med at spilde din tid og penge på at forsøge, at vækste din virksomhed uden et brand, der er bygget på en en stærk strategi. I stedet start med at fortælle verden, hvem du er, og hvad du gør, med selvtillid og klarhed.
Jeg VED, at en veldefineret brandstrategi, kan gøre en KÆMPE forskel for din virksomhed!
Men jeg ved også, at opbygningen af denne strategi kan være svært at gøre på egen hånd.
Det er svært, at være “så tæt på” din virksomhed hele dagen, klare alle de daglige gøremål og stadig finde tiden til at tage et skridt tilbage og arbejde på dine egne grundlæggende strategier. Det er den slags ting, der altid flyttes til bunden af “to-do-listen”, og bliver udsat på ubestemt tid. Du har lysten til at få styr på det, der er bare aldrig nok timer i døgnet, og du har ingen reel idé om, hvad der egenligt vil give dig klarhed og tage dit brand til det næste niveau - så du springer det helt over.
Eller måske tror du, du kan klare dig helt uden det strategiske, eller vil vende tilbage til det senere, så det “strategiske” forbliver nederst på din to-do-liste. Selvom en brandstrategi er noget du ved, du skal have, er du ikke sikker på, hvordan du får det til at fungere eller hvor du skal starte.
Problemet er:
Du har travlt med at arbejde i din virksomhed i stedet for på din virksomhed
Der er for mange ting og gøremål, der konkurrerer om din opmærksomhed
Du er overvældet af alle rådene derude, og du kan ikke helt få det til at give mening
Du er ramt af “impostersyndrom”, og tænker, at du ikke er god nok
og det er ikke din skyld.
Vi står alle over for disse ting, men nogle gange har vi bare brug for vejledning og støtte for at komme forbi dem, og det er derfor, jeg har oprettede dette kursus. Men tro mig, når jeg siger, at der ikke er noget vigtigere end dette, hvis du virkelig vil vækste din virksomhed, få indflydelse og tiltrække dine ideelle kunder!
About The Brand’s
Brand Building Method
Brand Building kurset, der fokuserer på, at forstå dine ideelle kunder og tjene dem godt, placere dig selv som go-to-ekspert kendt for din unikke produkter/services og skabe et klar budskab, så du endelig kan tiltrække dine ideelle kunder, uden alt besværet.
Bliv krystalklar på fundamentet for dit brand, skab en “value proposition” og et budskab, der tiltrækker dine ideelle kunder. Gør det forbi med “impostersyndromet”, “idéoverbelastningen” og det ukonsekvente brand, og i stedet skabe et klart og stærkt brand, der kan gøre din virksomhed ustoppelig.
Det giver dig den klarhed, fokus og selvtillid, du har brug for for at skabe den indkomst og indflydelse, du ønsker, uden at spilde timer på at gå rundt i ring og gætte dig frem.
Tag dit brand fra en løs idé til en gennemtænkt strategi med en klar retning og en komplet drejebog for dit brand.
Byg et bedre fundament for din virksomhed, så du kan stoppe med at tvivle på dig selv og træffe sikre beslutninger baseret på noget håndgribeligt.
Klart have defineret dit formål, relevans og værdi, så du ved, hvad du sælger, hvem du sælger det til, og hvordan du nemt kan sælge det
Have defineret din brand “tone of voice” + budskab, så du endelig kan tiltrække dine ideelle kunder og opbygge ægte relationer
Være klar til at dele og fortælle højt om din virksomhed, og gøre krav på din unikke fordel uden at tvivle på dig selv undervejs
Når du har gennemført kurset, vil du:
Dette kursus er for dig, hvis du:
Er forvirret over, hvad du skal gøre for at opbygge dit brand
Har et etableret brand, men det er inkonsekvent og forvirrende for dine kunder
Har brug for hjælp til at finde dit fokus, din niche og samle det som et veletableret brand
Ikke er sikker på, hvordan du markedsfører din virksomhed mest effektivt
Ikke ved hvordan du skal få italesat den værdi og forskel du skaber
Er klar til at oversætte ideer til strategier, der fungerer
Ønsker en klar retning for dit brand og din virksomhed
Ønsker at tiltrække dine ideelle kunder og skabe kontinuerligt salg
Vil være stolt af at fortælle og vise dit brand frem
65 SIDERS WORKBOOK
Du får den 65 siders pdf. workbook, så du kan gå i dybde med de forskellige lektioner og tage action, imens du lærer.
Hvad får du konkret med kurset?
BRAND CANVAS + WORKSHEETS
Udover mit Branding Building Canvas, får du tilsendt worksheets til, din value proposition, ideelle kunde, salgstragt og zone-of-genius. Alle i a3 så du kan skrible løs.
BRANDING ER BARE MIT LOGO, IK’?
Du får tilsendt min bog “Branding er bare mit logo, ik’?” Med den får du nøglen til skabelsen af et unikt, genkendeligt og elsket brand. Bogens struktur er omdrejningspunket for kurset - du kan læse mere om bogen her
10 AUDIO LEKTIONER
Du får 10 audio lektioner, hvor jeg tager dig igennem brand building processen trin-for-trin og så får du eksklusivt mine gode råd der ikke kom med i bogen til, hvordan du kan tage dit brand til det næste niveau.

Vi kommer i løbet af kurset til, at arbejde med:
-
Alle brands har et grundlæggende sæt af principper og værdier, der påvirker både udviklingen og driften af virksomheden. De grundlæggende værdier er brandets hjerte. At vide hvad de principper og værdier er, og hvorfor de er afgørende for udviklingen af dit brand, er utrolig vigtigt. Det hjælper dig med at være tro mod din virksomhed, dit formål og den forskel, du gerne vil skabe for din ideelle kunde.
-
I oplevelsesbaseret branding er dine ideelle kunder i fokus. Du skal kende dem lige så godt, som du kender din bedste ven. At kende din ideelle kundes alder, køn, tøjstil, yndlingsbøger, fortrukne sociale medier osv. er vigtigt. Men det giver ikke et billede af, hvem de faktisk er, eller hvordan du skal tale med dem. Det er ikke nok at lære din ideelle kunde at kende. Du skal også involvere dem i udviklingen af dit brand. Hvordan kan du inddrage dem i udviklingen af oplevelser og content, der skaber merværdi og gør dit brand til top-of-mind?
-
Positionering handler om, hvordan dit brand optræder i den større sammenhæng. Hvordan skiller der sig ud på markedet, i branchen og fra konkurrenterne? Hvordan er dit brand gjort tydeligt for dine ideelle kunder?
Din positionering er altså placeringen af dit brand i din ideelle kundes sind. Positionering handler om at fremkalde følelser. Det handler altså ikke kun om, hvordan dit produkt differentierer sig fra dine konkurrenters, som ofte omhandler de tekniske aspekter.
-
Din value proposition er den værdi, dine produkter skaber for dine ideelle kunder. Det gælder både funktionelle og emotionelle værdier. Jo skarpere du er på din value proposition, jo nemmere bliver det for dig at få din værdi italesat og kommunikeret til dine ideelle kunder.
-
At fortælle effektivt om dit brand er udfordrende. Hvordan kommunikerer du kortfattet, hvem du er, hvad du gør, og hvorfor du er anderledes? Hvordan taler du om dit produkt eller din service på en overbevisende måde? Hvordan formidler du din værdi effektivt? Og hvordan fortæller du en konsekvent, sammenhængende brandhistorie? Det starter alt sammen med dit budskab.
-
Din brandidentitets formål er at give dit brand en ensartet helhed. Dine ideelle kunder vil huske dit brand, som de ser det og interagerer med det, så din visuelle og verbale brandidentitet skal altid være på plads og være konsekvent.
Betegnelserne brand og logo bruges ofte i flæng. Det skaber forvirring. Selvom et logo er en del af dit brand, er det ikke den eneste del. Og når du skaber en komplet brandidentitet (som er den visuelle og verbale del af dit brand), er der så meget mere at overveje end bare et logo. Faktisk er logoet kun en lille del af en større helhed, når man opbygger et strategisk brand.
Først efter at du har udviklet en komplet brandstrategi, kan du oprette den næste del af dit brand – din brandidentitet. En brandidentitet består af to hovedkomponenter: den visuelle del, som er dit logo, farvepalet, typografi og æstetik, og din verbale identitet som din tone-of-voice og kommunikationsstil.
-
Det sidste trin i opbygningen af dit brand er at implementere og virkeliggøre dit brand gennem din marketingstrategi. Du skal have skabt content og oplevelser, så du igennem dine udvalgte touch-points kan tale direkte til dine ideelle kunder, forvandle dem til loyale kunder og tjene penge på dine produkter.
Når du er kommet til dette punkt og har defineret din brandstrategi og identitet, skal du implementere al din viden om dit brand og dine strategiske valg i din markedsføring. Det er her, du skal have bundet knuden på den røde tråd, så du klart og stærkt kan kommunikere dit budskab og din value proposition til dine ideelle kunder.
-
Salgstragt, pipeline, salesfunnel eller salgsloop? Det kommer helt an på, hvordan du ser på det. Men for at du kan få mest ud af det, skal du tage højde for kunderejsen. Derfor har jeg sammensat salgstragten og kunderejsen i en ny model, så du kan få det samlede overblik.
Du lærer, hvordan du skal opbygge din salgstragt, så den kan guide dine ideelle kunder igennem kunderejsen. Før, under og efter købet. Så de går fra at være potentielle kunder til betalende og loyale kunder.
Uanset om du har en ny etableret virksomhed, eller har drevet virksomhed i 20 år, så vil dette Brand Building Kursus, give dig mulighed for at opbygge et strategisk og forsætligt fundament for hele din virksomhed.
Klarhed er den ultimative selvtillidsbygger, og du får både klarhed og selvtillid med dette kursus.
Er du klar til at skabe et fundament, der hjælper dig med at styrke dit brand de næste mange år?
Glem ikke bonuserne
Med kurset får du eksklusivt adgang til ressourcebiblioteket og min Brand strategi Canva skabelon (Læs mere om Ressourcebiblioteket her)
About The Brand’s
Brand Building Method
Din investering - for en livstid af værdi
3.500 kr. + moms
Du har spørgsmål - jeg har svar
Hvor lang tid skal jeg afsætte til kurset?
Du kan tage dette kursus i dit eget tempo, men hvis du vil bevæge dig igennem det kontinuerligt, anbefaler jeg, at du afsætter et par timer hver uge til at arbejde igennem et modul ad gangen. På den måde har du god tid til at arbejde med opgaverne og dermed får du tid til reflektion.
Hvor længe har jeg adgang til materialet?
Du har livstidsadgang til indholdet. Det betyder, at du kan få adgang til indholdet når som helst, du har brug for i løbet af kurset - så hvis jeg trækker forløbet tilbage om nogle år fra nu, vil det ikke være tilgængeligt for nogen, men jeg vil fortælle dig det på forhånd, så du kan nå at samle og downloade materialet, du vil have, før det trækkes tilbage.
Kan jeg tage forløbet i mit eget tempo?
Dette kursus er designet til at kunne tages i det tempo du ønsker. Du har adgang til indholdet, så længe kurset er aktivt og du kan se og bruge indholdet, når du har brug for det.
Jeg har ikke en virksomhed endnu, eller har ikke helt styr på mit produkt/service endnu - Vil kurset hjælpe mig?
Selvfølgelig! Nu er det perfekte tidspunkt til at definere din brandstrategi og opbyg et stærkt fundament for forretningsudvikling og introduktion på markedet.
Jeg er (din title), vil dette forløb være for mig?
Dette kursus er designet til at hjælpe enhver kreativ og/eller virksomhedsejer med at opbygge deres brand. Opbygning af et brand er en “standardproces”, og alle skal igennem de samme grundlæggende trin for at skabe et succesfuldt brand.
Jeg er stadig i tvivl, hvad kan jeg gøre?
Du er altid mere end velkommen til at booke en afklarende samtale med mig, det kan du gøre lige her. Vi kan tage en snak om dit brand og du kan stille alle dine spørgsmål, så du kan træffe den rigtige beslutning.